پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118710
ايران براي حريفانش خط و نشان کشيد
تاریخ انتشار : 1393/06/10 08:57:16
نمایش : 1788
تيم ملي واليبال ايران در نخستين بازي خود در رقابت هاي قهرماني جهان برابر ايتاليا به پيروزي رسيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تيم ملي واليبال ايران در نخستين روز رقابت هاي واليبال قهرماني جهان به مصاف تيم قدرتمند ايتاليا رفت. اين مسابقه در سالن 15هزار نفري شهر کراکوف لهستان برگزار شد که شاگردان کواچ موفق شدند با نتيجه 3 بر يک و امتيازهاي 25- 16، 23-25 و 25- 22 ، 25- 22 مقابل ايتاليا به برتري رسيد. اين پيروزي از اين جهت ارزشمند بود که در صورت صعود ايران به مرحله بعد اين سه امتياز حياتي در دور بعد لحاظ خواهد شد.

اين دو تيم پيش از اين يازده بار با هم روبرو شده‌ بودند که سهم ايتاليا هفت پيروزي و سهم ايران چهار پيروزي بوده است. در آخرين مسابقه مرحله گروهي مسابقات قهرماني جهان ۲۰۱۰ ايران مقابل ايتاليا با نتيجه 3 بر 2 مغلوب شد؛ نتيجه تلخي که شاگردان حسين معدني را از صعود به دور بعد بازداشت.

 

ملي پوشان واليبال ايتاليا در سال هاي 1990، 1994 و 1998 در سه دوره متوالي مدال طلاي مسابقات واليبال قهرماني جهان را از آن خود کردند و در سال 1978 نيز مدال برنز اين رقابت ها را به دست آوردند.

 

محمد موسوي، فرهاد قائمي، عادل غلامي ، مجتبي ميرزاجانپور، اميرغفور، سعيد معروف و فرهاد ظريف ترکيب تيم ايران را در اين مسابقه تشکيل مي دادند.

 

بيرارلي، زايتسف، کوار، پارودي، تراويکا ، روسيني نيز براي تيم ملي واليبال ايتاليا به ميدان رفتند.

 

تيم ملي واليبال ايران با پيراهن سفيد برابر آبي پوشان ايتاليا کار را آغاز کرد.

 

ست نخست: 25-16 ايران

 

امتياز اول اين مسابقه با آبشار مهار نشدني غفور به سود ايران رقم خورد. اما بلافاصله کار جبران شد. زايتسف در برابر دفاع مستحکم غلامي و ميرزاجانپور حرفي براي گفتن نداشت. آبشار او دفاع شد. ايران با اختلاف يک امتياز از ايتاليا جلو بود. دو تيم شناخت بسيار خوبي از هم داشتند. خطاي مهاجم تيم ايتاليا يک امتياز ديگر هم به ايران داد. کوار دو متر و دو سانتي متري با اشتباه خود موجب شد که ايران سه امتياز پيش بيفتد.

 

بازي تماشايي محمد موسوي و امير غفور اجازه نداد تا ايتاليا به بازي برگردد. ايران با نتيجه 8 بر 5 وقت استراحت فني نخست را به سود خود تمام کرد. هر ثانيه که مي گذشت تيم ايران خودش را بهتر در زمين پيدا مي کرد. نمايش تماشايي بازيکنان ايران همچنان اختلاف امتياز ها را بيشتر مي کرد. دفاع عالي از موسوي کاملا ميانه تور را بر ايتاليا بسته بود. آن ها چاره اي جز تمرکز روي حرکت پايپ نداشتند.

 

ايران 16 بر 11 وقت استراحت فني دوم را هم برد. سعيد معروف تاکيد زيادي روي تغذيه بازيکنان سرعتي داشت. ميرزاجانپور هم از منطقه چهار حملات خيره کننده‌اي داشت. او به راحتي تراويکا را مغلوب مي کرد. دفاع کناري ايتاليا کاملا تسليم شده بود. حتي بازي خوب زايتسف هم نمي توانست به ايران کمک کند.

بازيسازي هاي هوشمندانه از سعيد معروف کاملا دفاع روي تور ايتاليا را گيج کرده بود. ايران 23 بر 16 از ايتاليا جلو افتاده بود. بازبيني تصاوير ويديويي هم دردي از ايتاليا دوا نکرد. جيري کوار سعي کرد با جاي خالي اختلاف امتيازها را کم کند اما ايران 25 بر 16 ايتاليا را شکست داد. ايران در حمله 13 امتياز گرفت. 6 امتياز هم از خطاي تيم حريف بدست آورد. در مقابل ايتاليا نيز 8 امتياز از اشتباه بازيکنان ايران بدست آورد. بازي خوب تيم ايران در ست نخست تحسين هواداران حاضر در سالن را برانگيخت.

 

ست دوم: 23- 25 ايتاليا

 

تيم ملي واليبال ايتاليا در ست دوم براي جبران بازي ضعيف خود به ميدان آمده بود. سرعتي هاي ايتاليا اصلا خوب نبودند. تمرکز اين تيم روي پاس هاي بلند و تاکتيک پايت متمرکز شده بود. بازيکنان ايران به ويژه دفاع مياني ايران کاملا با شناخت کار مي کردند. در ست دوم دفاع منسجم ايران بارها زايتسف را ناکام مي گذاشت. بازيکنان ايران مقتدرانه بازي مي کردند. فرهاد قائمي روي دست لرزان جيري کوار يک امتياز سرويس مستقيم گرفت. ايران کاملا سرتر از حريف بازي مي کرد.

اگر چه امتيازها مساوي پيش مي رفت اما نبض بازي در دست بازيکنان ايران بود. فرهاد ظريف مثل هميشه با توپ گيري هاي مطمئن خود سعيد معروف را در بهترين منطقه صاحب توپ مي کرد. اميرغفور که در اين مسابقه به عنوان قطر پاسور اصلي به ميدان رفته بود از همه پاس هاي معروف امتياز مي ساخت. تا امتياز 12 همه چيز مساوي بود. بيرارلي با تک دفاع خود بارقه هاي اميد را در تيم ايتاليا زنده نگه داشته بود.

 

مجتبي ميرزاجانپور اما در اين مسابقه بدون اشتباه کار مي کرد. تراويکا با انداختن جاي خالي بار ضعف آبشار زن هاي تيمش را به دوش مي کشيد. بعد از امتياز 14 ايتاليا رفته رفته خودش را پيدا کرد. چند اشتباه ساده از بازيکنان ايران کافي بود تا حريف 4 امتياز جلو بيافتد. کوار و بيرارلي از چپ و راست زمين ايران را زير آماج حملات خود قرار داده بودند. کواچ وقت استراحت گرفت تا تيمش را به بازي برگرداند. زايتسف از پشت خط يک سوم آبشار مي زد. دفاع سه نفره تيم ايران طولاني ترين رالي بازي را به سود ايران تمام کرد. دفاع ايران در اين بازي مثال زدني بود. با اين حال تراويکا نمي خواست تيمش بازنده باشد. آن ها در حمله پرفشار و در توپ گيري بسيار هماهنگ کار مي کردند.

 

زايتسف به تنهايي ايتاليا را جلو انداخته بود. 22 بر 20 ايتاليا پيش افتاده بود. دو تعويض طلايي از کواچ ايران را به بازي برگرداند. شهرام محمودي به ميدان رفت. 24 بر 23 به سود ايتاليا بود. يک امتياز مشکوک اما به سود ايتاليا کافي بود تا ايران ست دوم را با امتياز 25 بر 23 به حريف واگذار کند.

 

ست سوم: 25 بر 22 ايران

 

دو تيم در ست سوم بازي را با احتياط آغاز کردند. ايتاليا در آغاز اين ست شرايط حمله خود را تغيير داد. بيشتر سرعت را در دستور کار قرار داد. در مقابل دفاع تيم ايران متمرکز و بسته شد. زايتسف در آغاز اين ست از جريان مسابقه خارج شده بود و کمتر پاس مي گرفت. در مقابل تمرکز حملات ايتاليا روي برارلي بود. بازي 8 بر 7 در وقت استراحت فني نخست به سود ايران تمام شد. جيري کوار سرويس هاي خوبي مي زد. ميرزاجانپور به سختي توپ هاي او را دريافت مي کرد. فرهاد قائمي در اين مسابقات بر خلاف گذشته نقش آفريني مناسبي در حمله داشت. سعيد معروف سعي مي کرد بازي را روي سرعت ببرد. دو تيم مساوي پيش مي رفتند. غلامي به خوبي از ميانه تور دفاع حريف را مي شکافت. ايتاليا کاملا حملات خود را از ميانه تور انجام مي داد. بازي همچنان پاياپاي بود.

 

اگر چه تا قبل از امتياز 19 ايتاليا دو امتياز جلو افتاد اما هوشمندي سعيد معروف، جاي خالي انداختن و آبشار او موجب شد تا بازي مساوي شود. پارودي موثرترين بازيکن حريف در اين لحظات بود. بازي با حساسيت زيادي دنبال مي شد. کواچ يک دو تعويض کرد. محمودي و مهدوي به ميدان رفتند. موسوي به تنهايي دو امتياز پياپي زايتسف و بيرارلي را دفاع کرد. ايران در ناباوري بروتو دو امتياز جلو افتاد. برتو که نمي خواست بازي را از دست بدهد وقت استراحت گرفت و پاسور اصلي تيمش را بيرون کشيد.

 

ميلاد عبادي پور هم يک امتياز حساس گرفت و زايتسف را به بيرون زمين هدايت کرد. محمد موسوي به تنهايي در اين مسابقه با دفاع خود امتيازهاي پاياني ست سوم را به سود خود تمام کرد. کواچ خيلي خوب تعويض کرد و دو تعويض طلايي اش برتري محسوسي را به حريف تحميل کرد. ايران ست سوم مسابقه را 25 – 22 به سود خود تمام کرد.

 

ست چهارم : 25-22 ايران

تيم ملي ايران که تا اينجا نخستين امتياز خود را در ليگ جهاني واليبال قطعي کرده بود، براي پيروزي در اين مسابقه با جدييت دو چنداني کار را آغاز کرد. فرهاد ظريف فشار زيادي را تحمل مي کرد. دريافت سرويس هاي پرشي موجي ايتاليا آسان نبود. دو تيم پاياپاي پيش مي رفتند. فيليپ لانزا براي ايتاليا به ميدان آمده بود تا روند بازي را تغيير دهند. هر امتيازي که پيش مي رفت ايتاليا روحيه خود را يشتر مي باخت. ايران بعد از امتياز 11 اختلاف خود را با ايتاليا زياد کرد.ايران تا اينجا پنج سرويس مستقيم گرفته بود. هر بار که قائمي براي ارسال سرويس مي رفت تماشاگران نيم خيز مي شدند. زايتسف ملقب به تزار ايتاليايي‌ها با تمام توان آبشار مي‌زد. بازيکنان ايتاليا عصبي و پر اشتباه بازي مي کردند. روسيني در توپ گيري خوب نبود. قائمي در برابر دفاع سه نفره ايتاليا همچنان موفق بود. تک تک بازيکنان ايران بهتر از ستاره هاي حريف بازي مي کردند. عادل غلامي تماشايي ترين سرويس ها روي پاس معروف مي زد. ايران وقت استراحت فني دوم را 16 بر13 به سود خود تمام کرد. يک امتياز مشکوک به سود ايتاليا موجب شد تا کواچ بازبيني تصاوير ويديويي بخواهد. داور دوم به سود ايران راي داد. ايران 18 بر 13 از حريف جلو بود. کواچ خيلي خوب تيم ملي را کوچ مي کرد. پروازهاي خيره کننده امير غفور همچنان براي ايران امتياز مي گرفت. کاپيتان معروف مثل هميشه مقتدرانه کار مي کرد. کواچ باز هم در اين ست او را با مهدوي تعويض کرد. ايران در آستانه يک پيروزي غرورانگيز بود و اين اتفاق با برتري 25 بر 22 در ست چهارم رقم خورد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html